טרנדים מובילים בשיווק הסלולרי ב2011 – טיפים למפרסם המתחיל

כמו בכל תחום, יש המון buzz words שמסתובבות בתעשייה ושומרות עליה מלהיות נחלת הכלל. ויחד עם זאת, כבר ברור שהמובייל הופך להיות תחום עצמאי בפני עצמו שכל חברה מודרנית צריכה (או חייבת) להתחשב בו במאמצי השיווק שלה. אז איך עושים סדר ומצליחים לשווק בסלולר מבלי להיות חלק מהעדר? התשובה היא, כמובן, שאי אפשר לגמרי להימלט מתופעת ההמון. אבל יש דרכים טובות יותר וטובות פחות לעשות את זה.

הנה 4 הטרנדים/הערוצים החשובים ביותר בשיווק בסלולר כיום:

1. (LBS (Location Based Service- כאשר גוגל מודיעה שיותר משליש מכלל החיפושים במובייל הם בעלי כוונה מקומית/איזורית הרלוונטית למחפש עצמו, ברור ששירותי LBS ואפליקציות LBS יובילו את השוק בשנים הקרובות. לא בטוח שכל מי שמפתח אפליקציית LBS יעשה מזה כסף (סביר מאוד שרובם לא), אך ללא ספק יש כאן הזדמנות גדולה למפרסמים. לFoursquare יש כבר מעל 4 מליון משתמשים, ומעל 150 מליון מכשירים סלולריים בעולם כבר תוכנתו מראש עם היכולת לבצע check in ולספר על כך לכל העולם. השאלה היא, כמובן, האם יש ערך בכך למפרסמים. בחלק מן המקרים, התשובה היא כן. על המפרסם קודם כל לבדוק אם בכלל נעשו check in לעסק שלו והאם ניתן לייצר מכך הכנסות נוספות, ע"י מבצעים וקידומים שונים. דוגמאות לקידומים כאלה לא חסרות. בנוסף, על המפרסם לבדוק אם ניתן להציע הצעות למבקרים בבית העסק ישירות לסלולר שלו (מבצעים, ברקוד וכן הלאה), בהינתן האפשרות החוקית לעשות כן.

2.  אפליקציות - דוגמא מובהקת לטרנד שהוא כל כך חם, עד שהוא הופך את עצמו לחסר יעילות. לרב המפרסמים יש טעם בבניית אפליקציה, אבל ככל ששוק הסמארטפונים גדל ונתח השוק של אנדרואיד יחד איתו, חשוב לייצר אפליקציה לכל מערכת הפעלה, לא רק לאייפון. מפרסמים של מוצרים עסקיים יותר, טוב יעשו ויפתחו  קודם כל למכשירי Blackberry, לאור האפקטיביות של הפרסום בפלטפורמה הזאת. ואולי הכי חשוב – לא מספיק לייצר אפליקציה, צריך גם לקדם אותה. אם יש לחברה מאגר לקוחות בשניתן לעדכן אותם בSMS, מעולה. אם לא – גם קמפיין ברשתות סלולריות שונות יכול להוכיח את עצמו כיעיל.

3. אתר אינטרנט סלולרי - ככל שכמות הסמארטפונים עולה, כך גם כמות הגלישה באינטרנט הסלולרי. כבר לא מספיק להפוך את האתר שלך לזמין לגלישה ממכשיר סלולרי – צריכה להיות אסטרטגיה מאחורי מהלך כזה. את אחד מן הדגשים הברורים צריך לשים על אזור איתור בתי עסק של המפרסם, עם שימוש יעיל בשירותי מפות. בכל מקרה, אסטרטגיה של ייצור אתר סלולרי צריכה להתבסס על מחקר רציני שבוחן את השימוש של הגולשים באתר הרגיל, והצרכים שלהם בסלולר.

4. SMS - כן כן, לשלוח ללקוח הודעת טקסט עדין נחשב לטרנד חם ומוביל במובייל, ודרכים חדשות לעשות שימוש במדיום הנ"ל יכולות לעשות פלאים להכנסות של המפרסם. בזמן האחרון עולה הנטייה של דרך התקשרות הזאת להיות דו-כיוונית. על מפרסם לבדוק איזה תוכן רלוונטי ניתן לספק לגולש (התראות, ברקודים, הנחות מיוחדות), והאם ניתן לספק ללקוח דרך לעשות שימוש משלו מול המפרסם (למשל, ע"י שליחת שאלות למפרסם או בקשות שנות). דוגמא ישראלית מצויינת לכך היא שירות הSMS של אגד. ההדדיות בשימוש מגבירה את הנאמנות למותג וכמובן את ההכנסות. צריך כמובן להתחשב בשאלת החוקיות של שימוש בSMS, וביכולת של המפרסם לספק תוכן אמיתי לגולש. כל מה שחורג מזה ייחשב לספאם ויפגע במותג.

שיווק בסלולר הוא כבר לא טרנד – זו דרך חדשה ושונה שלרב המפרסמים היא חיונית להמשך קיום העסק שלהם. לכן, אולי העצה הכי טובה שאפשר לתת היא – להישאר בעניינים, להיות מעודכן בטרנדים החמים. הסלולר עדין חדש, וכל יום נוצרת שיטה או יישום חדש, שמיישנים שימוש אחר. אסור להישאר מאחור.

Leave a comment

Please be polite. We appreciate that. Your email address will not be published and required fields are marked