סיפור הצלחה: אפליקציית Pocket God

סיפורי הצלחה בכל תחום מתחלקים בדרך כלל לאילו שעשו זאת בדרך של כולם (פשוט טוב יותר), ואילו שניסו ללכת בדרך שונה, פורצת דרך. לטעמי, Pocket God משתייך לאופציה השנייה, בעיקר לאור העובדה שהוא בקושי יכול להיות מוגדר כמשחק.

בקצרה, Pocket God הוא משחק שבו ניתן לשלוט חבורת ילידים באי שכוח אל (כאשר היוזר למעשה משחק את תפקיד האל) ובנעשה על האי. אלן ודייב, שני המפתחים והבעלים של חברת Bolt Creative, רצו ליצור משחק חדש, אך לאור כמות הזמן המועטה שלהם וצפי להזמנות של אפליקציות מלקוחות אחרים, השקיעו בסך הכול שבוע ביצירת האפליקציה. לדברי דייב, ההתרגשות הייתה גדולה כאשר הבינו שהיו 500 הורדות של האפליקציה כבר ביום הראשון. הכמות הלכה וגדלה מיום ליום. השלב הראשון בהשקת המוצר הסתיים בהצלחה, אבל דייב ואלן, ערים ליכולת המוגבלת של המשחק להיות מגוון מספיק כדי להחזיק משתמשים רבים לאורך זמן, החלו להוציא עדכונים למשחק בקצב של אחת לכמה ימים. מה9 לינואר 2009 (תאריך השקת המשחק) ועד היום יצאו כבר 36 גרסאות ועדכונים למשחק, כאשר דייב ואלן מוסיפים סקינים ויכולות נוספות בתשלום (In App Purchase, אחראי במידה לא מבוטלת להצלחה הכלכלית של המשחק).

Pocket God הוא קטגוריה בפני עצמו: הוא לא ממש משחק, ללא התחלה אמצע וסוף, קהל היעד שלו אינו מוגדר, הפלטפורמה הבסיסית דלה מאוד והוא אינו שייך בצורה מובהקת לאף קטגורית משחקים. אולי דווקא משום כך Pocket God כל כך מצליח – הוא חזק מאוד בגילאים 8-15 אבל גם מתבגרים, סטודנטים וכל מי שאוהב להיות קצת בשליטה יכול לשחק בו ולהתמכר. יותר מזה – הורים נהנים לשחק בPocket God עם ילדיהם, מה שהופך את המשחק לפופולרי בכל שכבות הגיל. המכירות הפכו את Pocket God לאחד המשחקים הנמכרים בכל הזמנים, עם קהילת מעריצים עצומה, וגרסאות של המשחק באנדרואיד, פייסבוק ובקרוב גם  בWindows Mobile. גם כאן באה לידי ביטוי ההבנה של המפתחים לכוח העצום של המשחק ולקהילה שגדלה סביבו. לPocket God יש כיום בלוג, ערוץ בyouTube וחשבון טוויטר. גם שיתופי פעולה עם משחקים אחרים (כמו למשל שימוש בדמות היליד במשחק המצליח Doodle Jump) ממשיכים לצוץ מדי פעם, ולהשאיר את המשחק בעניינים.

לסיכום, אפליקציה שבקושי מזכירה משחקים אחרים, פלטפורמה דלה עם הרבה עדכונים ותוצר סופי של משחק שלא ממוקד בקהל מטרה כלשהו – הצלחה עצומה. עוד אינדיקציה לכך שההצלחות הגדולות חורגות מהתחום שאנחנו יכולים לחזות ועדות לחשיבות של פיצ'רים חברתיים ותוספים לאפליקציה בהצלחתה.

Leave a comment

Please be polite. We appreciate that. Your email address will not be published and required fields are marked