סיכום 2010 – 10 הטרנדים הבולטים בעולם האפליקציות בשנה האחרונה

איזו שנה זו הייתה לעולם האפליקציות. מוצלחת כל כך, שרבים חוזים שלא ייתכן שתחזור על עצמה. ובאותה נשימה, כשהIDC  צופה קרוב ל80 מיליארד הורדות לאפליקציות עד לשנת 2014, סביר להניח שמה שהיה ב2010 יהיה גם ב2011, ולמעלה מכך.

הנה 10 הטרנדים הבולטים בשנה שחלפה:

1. כסף גדול – יותר ממיליארד דולר הועברו עד עתה למפתחים לאייפון. זה כבר לא מפעל ייחודי ונוצץ, זו תעשיית ענק. הרבה כסף החליף ידיים ב2010. יותר כסף יחליף ידיים ב2011.

1. אנדרואיד מול iOS - הפלטפורמה הסלולרית של גוגל תפסה תאוצה מדהימה בשנה האחרונה, והפכה בסופה לפלטפורמה הנמכרת ביותר. נתח השוק של אנדרואיד גדל משמעותית לא רק במכשירים, אלא גם בהיצע האפליקציות ובכמות ההורדות. 2011 נראית כמו שנת מהפך.

2. In-App Purchase - רכישות מוצרים וירטואליים לאפליקציות בכלל ומשחקים בפרט הפכו לאחד ממנועי הצמיחה וההכנסה הגדולים ב2010. רכישות של מוצרים וירטואליים בתוך אפליקציות צפויות להגיע לסך של 11 מיליארד דולר עד 2015, מה שמלמד שהמגמה אף תגדל ב2011.

3. עולם של גיימרים – 70% מכלל הורדות האפליציות הן משחקים. כל מילה נוספת מיותרת.

4. ורסטיליות - חלק גדול מן האפליקציות, בעיקר המצליחות שבהן, לא מתקיימות בסביבה סגורה. מפתחים מוציאים עדכונים ותוספות לחלק גדול מן האפליקציות אחת לכמה שבועות.

5. Push Notifications – כל המחקרים מראים שעדכונים בדחיפה (Push) לבעלי אפליקציות הוכיחו את עצמם כמוצלחים במיוחד בכל הנוגע לשימור לקוחות ושימוש מוגבר באפליקציה. אין ספק שהמגמה הזו תימשך

3. מערכות פרסום מתוחכמות- גדול יותר, חכם יותר. בשנת 2011, בין 10 ל-15 אחוז מכלל ההכנסות במובייל הגיעו ממערכות bidding בזמן אמת (RTB) שרובן ככולן נכנסו לשימוש בשנה שחלפה.

6. פרסום יוצא דופן – מערכת iAD שהושקה ע"י אפל הדגישה את הצורך של חלק גדול מן המפרסמים בכלי פרסום שאינם קונבנציונליים, בעלי יכולת מוגברת לתקשר וליצור עניין בקרב קהל המטרה.

9. שימוש יום-יומי – האפליקציות הפכו ב2010 לחלק בלתי נפרד מחיי השיגרה שלנו. מבין אלפי המחקרים בנושא נציין את הדו"ח של Mobclicks שמצביע על כך שמשתמש סמארטפון מבלה בממוצע 2.8 שעות בשימוש באפליקציות, ו3 מתוך 5 משתמשי סמארטפון פונים לאפליקציה לפני שימוש באינטרנט הסלולרי.

10. אפליקציות לנצח – כל הדיבורים על HTML 5, אינטרנט סלולרי ומתחרים אחרים הוכחו, לפחות לעת עתה, כבלתי יעילים מול ה'אפליקציזציה' של העולם. המגמה לשימוש באפליקציות התרחבה השנה לנגני בלו-ריי, שולחנות עבודה ואף טלוויזיות (כפי שפותחו ע"י גוגל ואפל, למשל).

מה צפוי מ-2011? יותר מהכול, בעיקר. מספר מגמות שהוזכרו כאן יתחזקו, השאר יישארו וחלק קטן תוחלפנה באחרות. מה שדי בטוח הוא שהבסיס לכל זה- עולם האפליקציות – ימשיך לעמוד איתן, לפחות בשנה הבאה.

1 Comments

  1. יניבsays:

    כתבה יפה מאוד, גם לדעתי שנת 2011 תהיה יותר מוצלחת מקודמתה. אני חושב אחוז הורדות המשחקים יירד ואחוז האפליקציות של L.B יגדלו.
    דבר אחרון, אני סומך על אפל שלא תיתן לגוגל להתחיל את הבריחה שלהם.

Leave a comment

Please be polite. We appreciate that. Your email address will not be published and required fields are marked