סיפור הצלחה: אפליקציית Cut the Rope

לא, לא רקRovio ואפליקציית Angry birds נוחלות הצלחה מסחררת בחנות של אפל. צירוף של פשטות, מחיר נמוך, משחקיות שמתאימה לעולם הטאץ' של הסמארטפונים וקצת מזל יכול לייצר סיפור הצלחה. Cut the Rope היא דוגמא מעולה לכך. אז איך נוצר סיפור הצלחה כזה? נהוג לחשוב שיש המון מקריות בהצלחות האלו, אבל המציאות מספקת הסבר קצת שונה:

אפליקציית Cut the Rope נוצרה במוסקבה במשרדי Zeptolab, חברת משחקים צנועה בת 5 מפתחים. הרעיון למשחק הגיע מכיוונים שונים:

1. הרעיון לשימוש בחבל הגיע ממשחק אחר של Zeptolab בשם Parachute Ninja, שבו היה נסיון לייצר משחקיות כלשהי עם חבל. הרעיון נזנח לבסוף אך נשמר לצורך עיון בעתיד.

2. את ההשראה לבניית מנוע המשחק שאבו המפתחים מאפליקציות אחרות בהם נעשה שימוש במנועים פיזיקליים, דוגמאת Angry birds המצליחה וRagdoll Blaster. אין בושה בלימוד מנסיונם של אחרים.

3. לבסוף, בנו בZeptolab את העלילה, ושוב, כלקח מסיפורי הצלחה אחרים החליטו על ייצור דמות שתהיה בהגדרה "חמודה" כאשר מטרת המשחק  (האכלת הדמות בממתקים) תומכת בכך ותדמה מצב של דאגה לתינוק.

תוצאות: האפליקציה הושקה ב5 לאוקטובר 2010 במחיר 99 סנט ($1.99 לiPad), עם גרסת נסיון חינמית. למרות הגירסה החינמית, בתוך 9 ימים בוצעו מעל מליון רכישות. החברה שחררה גירסה נוספת (וחינמית) לתקופת החגים, עובדת על גירסה למכשירי אנדרואיד ושוקלת יציאה מתחום הגיימינג, בדומה למשחק Angry birds, ע"י ייצור ומכירה של בובת המשחק.

המסקנה ברורה – בעולם הגיימינג כיום, תקופת הפוסט-אפסטור ואנדרואיד מרקט, יש אפשרות לחברות קטנות וצנועות לייצר רווחים ולהגיע למספרים גדולים ללא הסתבכות מיותרת עם מתווכים וגוזרי קופונים אחרים. רעיון טוב, עבודה קשה, לימוד מנסיון העבר וקצת מזל – גם אתם יכולים.

1 Comments

  1. שיריsays:

    משחק ממכר לכל הדעות. כמעט כמו הציפורים הכועסות. :-)
    מה שעוד נחמד בלחתוך את החבל, להבדיל מהציפורים, זו האסטרטגיה והחשיבה שיש להפעיל כדי לפנק את המפלצת החמודה בממתקים ולזכות בכמה שיותר נקודות.

Leave a comment

Please be polite. We appreciate that. Your email address will not be published and required fields are marked