איך חוזרים מברצלונה? לאט ובמיקוד

תערוכת המובייל בברצלונה הייתה ללא ספק הגדולה והנוצצת ביותר מכל התערוכות עד היום. ובניגוד לעבר, עושה רושם שעולם המובייל כבר גדול מספיק לעמוד על שני רגליו בעצמו, או אולי יותר נכון יהיה לנסח  – 3 רגליו – אנדרואיד, אפל ומיקרוסופט, שחזרה רשמית למירוץ אחרי איזושהי הכרה ביכולות המובייל שלה עם הקישור המתוקשר לנוקיה. גם חברות הטכנולוגיה, המדיה והפרסום חוו פריחה ושגשוג בתערוכה, עם כמות מבקרים ופגישות עצומה. למעשה, לא היה אחד במטוס בדרך חזרה לישראל שלא הביע אופטימיות לא-ממש-זהירה לגבי עתיד העסקים של החברה בה הוא עובד. ודווקא זו אולי נורת האזהרה החזקה ביותר.

שבוע-שבועיים אחרי שהתערוכה מסתיימת, או אז מתחילה נפילת המתח – חלק מאנשי הקשר לא מגיבים למיילים, חלק הבטיחו דברים שהחברה בה הם עובדים לא יכולה לקיים, חלק בכלל אפשרי ברמה הכלכלית/טכנולוגית. המסקנה המתבקשת היא שחברה שמגיעה לברצלונה צריכה קודם כל להציב לה למטרה להדק את הקשר עם לקוחותיה הקיימים באמצעות התערוכה, לשפר קשרי עבודה, לייצר חוזים חדשים מאותו הלקוח ורק אז לפנות ללקוחות חדשים. אם מתוך הלקוחות החדשים ייצאו לחברות 2-5 חוזים חדשים בסדר גודל רציני – אפשר להחשיב את התערוכה כהצלחה. מעבר לכך, מדובר בהצלחה היסטרית, שאני בספק אם חברות רבות יכולות לייצר. כמובן שצריך לחזור לכל הלידים, אבל חשוב לזהות ולסמן כבר בתערוכה את אלה שימשכו את מרב תשומת הלב בהמשך. עדיף להשקיע הרבה במעט חברות, ולא להיפך.

ועוד מילה על ישראל: כל כך קטנים, כל כך חזקים בעולם המובייל. הנוכחות של חברות ישראליות הייתה מורגשת לא רק במספר החברות המציגות, אלא גם בהתעניינות מצד המבקרים. צריך לציין את המכון הישראלי לייצוא והIMA שעשו עבודה משובחת בארגון ולקיחת אחריות על חלק גדול מן החברות שהישראליות שהציגוץ יש להן חלק גדול בהצלחה.

Leave a comment

Please be polite. We appreciate that. Your email address will not be published and required fields are marked