שנה אחרי ההשקה: פייסבוק מחסלת את "Places" לטובת שירות מבוסס מיקום חדש

כמעט שנה לאחר ההשקה של "Places", שירות הצ'ק-אין של פייסבוק, וכבר אפשר לדבר על היישום המדובר במונחי עבר. "Places", שבשעת השקתו נחשב לאיום ענק על Loopt, GoWalla ובעיקר על Foursquare הענקית, הוכיח במידה רבה את ההיפך – המתחרות הקטנות עדין בחיים ו-Foursquare עצמה גייסה לא מכבר 50 מליון דולר בסבב משקיעים, שהעמיד את שוויה על 600 מיליון דולר.

פייסבוק עצמה לא נסוגה מזירת שירותים מבוססי המיקום כלל וכלל. להיפך: שירות "Places" עומד לפנות את מקומו לשירות חדש. השירות החדש עדין יאפשר לבצע צ'ק-אין למקומות בהם המשתמש נמצא, אך הדגש יהיה על מה שהמשתמש עושה באותו מיקום – שיתוף בסטטוס, דעה, העלאת תמונה וכן הלאה. למעשה פייסבוק מנסה, לפי מה שהיא עצמה משתפת בבלוג שלה, להוסיף את מימד הזמן לצ'ק אין – איפה המשתמש היה, היכן הוא כעת ולאן הוא הולך בעתיד. מדובר בחידוש מעניין שהמתחרות של פייסבוק עדין לא הטמיעו. גם כפתור הצ'ק אין במכשירי המובייל עומד להיעלם, ובמקומו יהיה ניתן לבחור מיקום באופן אינטואיטיבי יותר ומיקום זה יופיע אוטומטית בתחתית שורת הסטטוס של המשתמש. המשתנה הנוסף לגביו עדין אין הסבר מפורט הוא Facebook Deals, יישום הצמוד לשירותי המיקום של פייסבוק, שאמור להמשיך ולהתקיים ביחד עם היישום החדש. ויחד עם זאת, אפשר להכריז שמלחמת יישומי ה-LBS עומדת לעלות מדרגה, ו-2012 תקבע במידה רבה את עתיד השחקניות הגדולות בתחום זה.

Leave a comment

Please be polite. We appreciate that. Your email address will not be published and required fields are marked