גוגל צופה רווח של 2.5 מיליארד דולר מפרסום מבוסס סלולר; מציעה פורמטים חדשים לפרסום סלולרי

גוגל ממשיכה בשלה. ענקית החיפוש שממזנבת באפל עם הטלפונים מבוססי מערכת ההפעלה שפיתחה, אנדרואיד, ובמקרים רבים אף עולה עליה, לא שוכחת את שירותי הבסיס שדרכם עלתה לגדולה – חיפוש ופרסום.

בזמן פרסום תוצאות הרבעון השלישי של 2011, חשפה החברה את צפי ההכנסות לפרסום סלולרי לשנה הנוכחית – יותר מ-2.5 מיליארד דולר. חלק גדול מהכנסות אילו מקורן בפרסומות המקדמות שיחת טלפון (Click-to-Call). למרות שעדין מדובר בנתח קטן מהכנסות של יותר מ-30 מיליארד דולר מפרסום אונליין,נתון זה מהווה עלייה משמעותית משנה שעברה. כבר כיום, 40% מככל החיפושים הסלולריים הינם מבוססי מיקום, ומגמה זו ללא ספק תתחזק בשנים הקרובות, ככל שסמארטפונים הופכים לנפוצים יותר.

לאור הפוטנציאל העצום ברווחים מחד והשוני הגדול בחוויית המשתמש ובמטרות החיפוש ע"י המשתמש, פיתחה גוגל פורמטים חדשים המותאמים אישית למפרסמים סלולריים, המתמקדים יותר בעולם האפליקציות (חיפוש בתוך אפליקיצות ופרסום המקדם הורדת אפליקציות באנדרואיד מרקט או באפסטור של אפל) וכמובן במיקום המשתמש והמוצר המקודם. גם דרך חישוב ציון האיכות של המודעה עודכנה, ותכלול את מיקום המשתמש העורך את החיפוש. כל זאת על מנת לקדם עסקים מקומיים בצורה יותר יעילה, ולהגביר את האפקטיביות של פרסום סלולרי מבוסס מיקום.

כל הפיתוחים הללו נועדו לשכלל ולהגביר את הפער ממתחרותיה של גוגל ולהפוך אותה לחברה שגם עסקי הגרעין שלה נוגעים בעולם המובייל. אין ספק בתחום החיפוש בסלולר עוד לא נאמרה המילה האחרונה, אך נכון לעכשיו – גוגל מובילה את השוק כולו בהפרש ניכר.

Leave a comment

Please be polite. We appreciate that. Your email address will not be published and required fields are marked