גוגל שולטת בשוק האנדרואיד, גם בפרסום

השליטה ההולכת וגוברת של גוגל בשוק מערכות ההפעלה לסמארטפונים, הוא רק צד אחד של הרצון של ענקית החיפוש לשלוט בכל האספקטים של שוק המובייל. הרצון, בשילוב עם רכישת חברות מתחום המובייל וטכנולוגיה מתקדמת, מקנים לגוגל את הכלים להוביל את שוק המובייל גם בתחומים אחרים.

אם המאבק מול אפל במכירות סמארפונים עדין שקול, כשזה נוגע לפרסום גוגל משאירה את מתחרותיה הרחק מאחור. מחקר חדש של חברת Xyologic מוכיח כי AdMob, רשת הפרסום הסלולרית שנרכשה ע"י גוגל בשנת 2009 ב-750 מליון דולר, מובילה את שוק הפרסום לאפליקציות אנדרואיד, בהפרש ניכר. המחקר, שהתמקד ב-1,000 האפליקציות הפופולריות ביותר באנדרואיד מרקט, מצא כי לפחות חצי מהן משתמשות ברשת פרסום סלולרית אחת (או יותר) לצורך קידומן. מבין אלו שעשו שימוש בקידום כזה, 89% עשו שימוש בAdMob כרשת פרסום. הרחק אחרי Admob נמצאות Millennial Media עם 54% ו-Inmobi עם 26%, שתי ענקיות פרסום בפני עצמן, עם מחזורי פרסום של עשרות מליוני דולרים בשנה, מה שמלמד על עוצמת השליטה של Admob בשוק האנדרואיד.

Admob, שעומדת להציג את החשיפה מספר הטריליון (אלף מיליארדים) שלה, ממשיכה להתרחב ולהציע למפרסמים פלטפורמת פרסום ידידותית למשתמש, דוחות קלים לניתוח ועלות לקליק זולה. היתרונות האלה, בתוספת התמיכה של גוגל (הכוללת בין השאר קישוריות לגוגל אנליטיקס וידע מעמיק על שוק האנדרואיד שהיא עצמה יצרה), נותנים מוצר שקשה למתחרותיה של גוגל לספק.

Leave a comment

Please be polite. We appreciate that. Your email address will not be published and required fields are marked