YouTube במובייל – עלייה קיצונית בהכנסות מפרסומות ב-2013

אימפריית הוידאו של גוגל, YouTube, חווה בחודשים האחרונים בחודשים האחרונים עלייה קיצונית בהכנסות מפרסום. אם נכנסתם בעצמכם לצפות בקטע וידאו מהסמארטפון שלכם בחודשים האחרונים, בוודאי ששמתם לב שכמעט לכל קטע וידאו כלשהו ללא קדימון פרסומת. כעת מתברר שכמות הפרסומות אינה מקרית – YouTube שילשה את הכנסותיה מפרסום במובייל בחצי השנה האחרונה. בראיון שנתן לוקאס ווטסון, סמנכ"ל המכירות של YouTube לבלומברג, הוא הודה כי הנתונים יוצאי דופן. "הצד העסקי של YouYube מתפוצץ, זה חלק ענק מהעסק שלנו ואנחנו יודעים בדיוק לאיזה כיוון לקחת אותו". ווטסון אף הרחיב לגבי היכולות החדשות של מערכת הפרסום של YouTube, העוזרות למפרסם לחלק את התקציב שלו ביתר קלות בין המחשב לסמארטפונים.

YouTube אחראית, נכון להיום, לכ-10 אחוזים מהכנסותיה של גוגל. שוק הוידאו במובייל מגלגל כיום 350 מיליון דולר וצפוי להגיע עד 2017 לכמעט 2.7 מיליארד דולר בארה"ב לבדה. כפי הנראה, חלק ניכר מן התקציב הנ"ל יופנה ל-YouTube, ששומרת על מעמדה כפלטפורמת הוידאו המובילה מאז 2005.

Leave a comment

Please be polite. We appreciate that. Your email address will not be published and required fields are marked