פייסבוק משתלטת על נתח שוק ענק בפרסום במובייל; גוגל שולטת ביותר מחצי מן המחזור

סקר חדש של מגזין eMarketer מגלה עד כמה פייסבוק וגוגל שולטות ביד רמה במדיה הסלולרית ולא רק הדיגיטלית. הנתונים מלמדים שמגמה זאת רק תתחזק בשנים הקרובות.

פייסבוק, שלא הרוויחה כלל ממכירות פרסום במובייל בשנת 2011, סיימה את שנת 2012 עם הכנסות של קרוב לחצי מיליארד דולר. את 2013 היא כבר תסיים עם הכנסות של 2.04 מיליארד, צמיחה מטאורית של 400% ונתח של 12.9% מכלל שוק הפרסום במכשירים ניידים, הישג עצום בשנתיים של פעילות.

גוגל, לעומתה, לא תגדיל את נתח שוק שלה באופן משמעותי ב-2013. יחד עם זאת, בשביל חברה ששלטה ביותר מ-52 אחוז מכלל השוק, גידול של 3 אחוזים אינו מה בכך. גוגל, שראתה הכנסות של4.61 מיליארד דולר בשנת 2012, תגדיל את הכנסותיה ל-8.85 מיליארד דולר השנה, עם נתח שוק של כ-56%. לשם השוואה, בעולם הפרסום הדיגיטלי נתח השוק של גוגל עומד על כ-32 אחוז "בלבד". פנדורה, טוויטר ושאר רשתות הפרסום נמצאות הרחק מאחור, וספק אם יצליחו להדביק את הפער בשנים הקרובות.

Leave a comment

Please be polite. We appreciate that. Your email address will not be published and required fields are marked