מחקר חדש מגלה איך מגיעים למצעדי ההורדות באפסטור

מחקר חדש של חברת Distimo שנערך בחודש מאי 2013 חושף נתונים חדשים לגבי כמות ההורדות הנדרשות על מנת שאפליקציה תגיע למיקום סביר במצעדי ההורדות בחנויות האפליקציות של אפל וגוגל.

אם פיתחתם אפליקציה חינמית ושמתם יהבכם על פריצה לשוק האמריקאי, תצטרכו לייצר כמות עצומה של 23 אלף הורדות ביום על מנת להגיע למקום ה-50 במצעד, מיקום נמוך יחסית שרב המשתמשים לא ייצפו בו. בשביל להתברג ל-10 הגדולים במצעד תצטרכו לייצר יותר מ-70 אלף הורדות יומיות לאפליקציה שלכם, כמות שניתן לרוב להשיגה רק ע"י השקעה עצומה בפרסום. במצעד האפליקציות בתשלום הכמות הנדרשת נמוכה דרסטית, ועל מנת להגיע למקום ה-50 במצעד תצטרכו להגיע ל-950 הורדות יומיות בלבד. לאותו מיקום בטבלת ה-Top Grossing תצרכו להראות הכנסות יומיות של 12,000 דולר ויותר, שנובעות מהורדת אותה אפליקציה.

אם חפצתם בשיווק אגרסיווי במדינה אחרת, הכמות פוחתת בהתאם. ביפן תצרכו להגיע רק לכ-40 אחוז מכמות ההורדות בארה"ב בשביל להגיע לאותו מיקום בדיוק. באנגליה – רק 21 אחוז מאותה כמות.

המחקר של Distimo בדק גם את מצעד האפליקציות למכשירי האייפד, ומצא נתונים נמוכים בהרבה. כמות ההורדות הנדרש על מנת להגיע למיקום 50 בטבלת הרודות החינמיות היא בסך הכול 8,200. לטבלת ההורדות בתשלום – 480 הורדות יומיות בלבד.

המחקר מלמד על כוחו העצום של ה-appstore של אפל ועל השימוש שנעשה בו ע"י חברות גדולות ומשווקים. מחקר שנעשה בתחילת השנה ע"י Distimo גילה כי רק 2 אחוזים מ-250 מחברות המשחקים הגדולות באפסטור שייכות למפתחים חדשים (ורק 3 אחוז בגוגל פליי). ככל שכמות ההורדות עולה, ביחס ישר לכמות מכשירי הסמארטפון, כך שיווק של אפליקציה הופך למשחק של מספרים גדולים, מה שמותיר מעט מדי מרווח פעולה למפתחים קטנים ועצמאיים.

Leave a comment

Please be polite. We appreciate that. Your email address will not be published and required fields are marked