שוק שיחות הועידה עובר למובייל, וחברת ברידג' טוק משתלטת על השוק הישראלי בעזרת מוצר חדש

בניגוד גמור לכיוון הכללי ששוק השיחות הבינלאומיות צועד בו בשנים האחרונות, שוק שיחות הועידה בארץ רק הולך וגדל. מצב בטחוני ופוליטי שביר וחוסר יציבות כלכלית בשווקים הגלובליים הם אחד הקטליזטורים הגדולים לניסיון של חברות רבות לחסוך כסף על טיסות ואירוח יקר בחו"ל, בהינתן פלטפורמה איכותית שתוכל לאפשר שיחות ועידה קוליות או בוידאו, באיכות טובה. רוחב הפס הגדל הולך ופתרונות טכנולוגיים מתקדמים מאפשרים כיום את מי שלא ניתן היה לקיים לפני 2-3 שנים.

ב-2008 נכנסה לשוק חברת ברידג'-טוק (BridgeTalk), שהוקמה ע"י סקוט קורזון, יזם שביקר בארץ ומצא חברה אחת ששולטת בשוק ביד רמה – חברת ועידן, השייכת לקבוצת נטויז'ן. קורזון מעיד שלמרות שלמן ההתחלה הציעה ברידג' טוק מוצר  טוב יותר טכנולוגית, שירות טוב יותר ואיכות שיחה גבוהה יותר, החדירה לשוק הייתה קשה מן המצופה. באופן פרדוקסלי, למרות שבתחילה הציעה החברה תעריפים  שהיו נמוכים ב-70% מן המחיר של ועידן, לא היו קופצים רבים על המציאה. דווקא  לאחר שברידג' טוק הציעה 25% הנחה סולידיים, החלו לקוחות להשתכנע שמדובר במוצר בעל ערך גבוה. כיום, אגב, המחירים של ברידג' טוק לדקת שיחה נמוכים ב-50-70 אחוז מאלו של מתחרתה הישראלית.

הכניסה של ברידג' טוק לשוק הישראלי, בתוספת הגב הכלכלי הרחב שיש לה, אפשרו לה לחתום על הסכמים רחבי היקף עם חברות טלפוניקה ותקשורת בעולם ולהציע מחירים שהביאו לשבירת המונופול בשוק שיחות הועידה בישראל. שבירת המונופול היטיבה עם הלקוח הישראלי באשר הוא – מחיר שיחת ועידה ממוצע בישראל ממוצע ירד בעשרות אחוזים ב-5 השנים האחרונות. נתח שוק של ברידג' טוק בישראל כיום, לאחר 5 שנות פעילות, מוערך בכ–40%, כאשר ועידן מחזיקה בכ-40% נוספים והיתר מתחלק שחקניות קטנות יותר.

כיום מציעה ברידג'-טוק את GlobalMeet – שירות הנותן מענה לשיחות ועידה ולפגישות ווב, שירות האודיו ניתן הן בחיוג רגיל ומכל טלפון, כאשר היתרון הטכנולוגי שמציעה ברידג' טוק היא באינטגרציה מלאה עם האאוטלוק הניתן כחלק מהשירות;  המידע פרוס בפני הלקוח בלחיצת כפתור פשוטה –  שליחת הזימון, פתיחת שיחת VOIP  באיכות גבוהה היישר מחלונית הפגישה ובשירות הווב ניתן לשתף קבצים, לשתף מסך בשילוב וידאו באיכות HD.

אולם, למרות התחרות עם חברה ישראלית מבוססת ויותר מ-250 מיליון משתמשים חודשיים ב-Skype (שצורכים כיום יותר מ-2 מיליארד דקות שיחה ביום), האתגר הגדול של ברידג' טוק והשחקניות האחרות בשוק בשנתיים האחרונות היה דווקא מול הלקוחות, בהתמודדות עם שינויים טכנולוגיים והתנהגותיים בעולם העסקים. מספר העובדים מהבית בכל זמן נתון הולך ועולה, והדרישה מרוב השירותים העסקיים כיום, שיחות הועידה בניהן, היא לספק מוצר שיהיה זמין בכל עת מכל מכשיר. אי לכך, עבדו בחברה בשנה האחרונה על מוצר מותאם למובייל, שהושק בחודש מאי השנה. האפליקציה החדשה מסונכרנת עם כל סוגי השיחה ומאפשרת גם היא שיחה ב-VOIP או בשיחה נכנסת. כל שיחות ה-VOIP בברידג' טוק עולות 5 סנט לדקה, ללא קשר למכשיר, ללא קשר למדינה.

כצפוי, אימוץ האפליקציה ע"י הלקוחות הצמאים לפתרון סלולרי נוח הוכתר כהצלחה, כאשר כבר עתה 15% מכלל השיחות בברידג' טוק נעשות דרך מכשיר מובייל. קורזון צופה כי עד סוף 2013 יגיע אחוז השיחות ממכשירי מובייל ל-35%, ויעבור את רף ה-75% עד סוף 2014. בעוד ארבעה שבועות תשיק ברידג' טוק מוצר VOIP  חדש, המאפשר שיחת וידאו באיכותHD  של עד 15 משתתפים.

שוק השיחות הועידה הישראלי כולו, הנתמך ע"י עסקים בינ"ל, תעשיית ההיי טק העצומה והצורך ההולך וגובר לשלוט בהוצאות החברה, גדל בשיעור שנתי של 50% בשנים האחרונות. לדברי קורזון, השירותים החינמיים כגון Skype אינם פוגעים בעסק – אולי אפילו להיפך. לדבריו, "רב המשתמשים יכולים לעשות שימוש ב-Skype לצורך שיחות קצרות ולא רשמיות, אך לא ישתמשו בשירותים כאלה לשיחות עסקים רשמיות ואיכותיות".

לברידג' טוק 11 עובדים בארץ, שעוסקים בשיווק ופיננסים. העובדים הללו נתמכים בכ-600 עובדים נוספים בארה"ב ובריטניה, שאחראים על הפיתוח הטכנולוגי של המוצר, וכאמור, שם מצוי היתרון היחסי של החברה. 400 עובדים נוספים מפוזרים ברחבי עולם ב-23 סניפים מקומיים. ברידג' טוק הישראלית היא חברה רווחית, עם צמיחה של 70% בהכנסות וברווחיות מדי שנה. לקוחות ברידג' טוק ישראל צורכים דרכה בממוצע כ-5 מיליון דקות שיחה בחודש. עם הגב הכלכלי והטכנולוגי האדיר וללא מענה מספק ממתחרתה הגדולה, ברידג' טוק עשויה להפוך תוך שנתיים לשחקן העיקרי בשוק.

Leave a comment

Please be polite. We appreciate that. Your email address will not be published and required fields are marked