גוגל משנה את חוקי המשחק ב-Google Play; חוסמת פרסום שנעשה ע"י שתילת אייקונים ו-Push Notification

אחרי המתנה ארוכה ושנים של הנאה מן ההפקר, גוגל סוף סוף מתייחסת לבעיית הספאם והבטיחות באפליקציות ב-Google Play ופועלת לייצור סביבה ידידותית יותר למשתמשים.

ב-23 באוגוסט הוציאה גוגל עדכון לכללים הנוגעים למפתחי אפליקציות בגוגל פליי. התנאים החדשים המפורטים בעדכון יהפכו לרשמיים בתוך 30 יום, וזו התקופה שבה יש לכל מפתחי המשחקים ורשתות הפרסום להיערך לכך. השינוי החשוב ביותר אוסר כעת על פרסום דרך הודעות בדחיפה למשתמשים (Push Notifications). ניתן כמובן להמשיך ולשלוח הודעות הקשורות לשימוש באפליקציה לה התיר המשתמש לשלוח הודעות כאלו, אך לא הודעות שתוכנן הוא פרסום או קידום של אפליקציות אחרות. בנוסף, אוסרת גוגל באופן מוחלט על שתילת אפליקציות או אייקונים נוספים על הטלפון בזמן הורדת אפליקציה כלשהי. כמו כן מהדקת גוגל את הפיקוח על אפליקציות בעלות תכנים של שנאה או הימורים ומחמירה את האכיפה נגד מפתחים המנסים "לרכב" על הצלחתם של מפתחים/משחקים אחרים ע"י חיקוי שמם או מאפיינים אחרים שלהם, לצורך הצלחתם. כל שינוי במראה ובעיצוב של הטלפון ידרוש מעתה הסכמה מפורשת של המשתמש.

השינויים שמבצעת גוגל נובעים, בין השאר, מרצונה לייצר סביבה בטוחה וידידותית יותר ופחות רוויית פרסומות למשתמשים ע"י יישור קו שמתאים גם לרשת הפרסום בבעלותה (AdMob). עבור המשתמשים מדובר בחדשות טובות. חלק גדול מן הפרסומות נתפסות כספאם של ממש ומפריעות באופן חמור לחוויית המשתמש. מעתה הפרסומות יתמקדו בתוך האפליקציות עצמן, ע"י באנרים, מעברונים וכלים נוספים, אף לא יטרידו משתמשים מעבר לכך. מן הצד השני, מספר חברות גדולות שייצרו עד עתה רווחים גבוהים למפתחים ע"י פרסום ב-Push Notifications או דרך שתילת אייקונים במסך הבית, כגון Airpush ו-StartApp עשויות להתרסק אם לא ימצאו תחליף מהיר. מפתחים רבים ייאלצו למצוא פתרונות מוניטיזציה חלופיים במהירות.

עושה רושם ששוק הפרסום למכשירי אנדרואיד עומד לעבור מהפכה קטנה, ומדובר בהזדמנות גדולה של רשתות קטנות המתמקדות בפתרונות Rich Media, כגון מעברונים ופרסומות וידאו להגדיל את נתח השוק שלהן. כפועל יוצא, בתוך פרק זמן של 2-3 חודשים מפת רשתות הפרסום באפליקציות אנדרואיד עשויה להיראות אחרת.

Leave a comment

Please be polite. We appreciate that. Your email address will not be published and required fields are marked