סלטיק נכנסת בסערה לשוק ה-Lock Screen

התחרות האינטנסיבית בשוק המובייל התעצמה כל כך בשנים האחרונות עד שקשה למצוא כיום קטגוריות או תת קטגוריות של אפליקציות שאינן חוות אינפלציה של מתחרים. קטגוריות שונות של משחקים, שימושיות, כלי עזר, חדשות וספורט הן רק חלק מן האזורים בהן ניטשת תחרות עזה. כעת נראה שגם בשוק המשני ישנה תחרות עזה על הצגת התכנים הללו באופן נוח למשתמש, בעיקר דרך מסך הבית – מוצרי Lock Screen, השייכים לתחום הפרסונליזציה. כמות אפליקציות ה-Lock Screen צמחה באופן ניכר בשנתיים האחרונות, ללא מובילת שוק אמיתית. לאור העובדה שה-API של אפל חוסם כל שינוי של מסך הנעילה, התחרות מצטופפת כרגע אך ורק במכשירי אנדרואיד ומקשה על השחקניות לייצר מודל הכנסה ראוי.

לתוך התחרות ההולכת וגברה נכנסה בשנתיים האחרונות חברת סלטיק (Celltick), יצרנית Live Screen, שירות תוכן על גבי מסך הבית של מכשירי דור 1 ו-2 המשמש יותר מ-140 מיליון משתמשים ברחבי העולם. כעת השיקה החברה את Start מוצר הדגל של החברה למכשירי אנדרואיד. לדברי ענר רבון, סמנכ"ל מדיה ותוכן של סלטיק, "Start מביא את הפשטות של אפל לעולם של אנדרואיד. זהו מוצר אלגנטי בעל שפה, אריזה וסידור שנותנים למשתמש אנדרואיד גישה "אפלית" לתוכן".

סלטיק, שהוקמה בשנת 2000 (בה שותפים קרן JVP ואמדאוס קפיטל) ומעסיקה 130 עובדים, מחציתם במשרדים מחוץ לישראל (הודו, רוסיה, ברזיל, סינגפור לונדון וארה"ב),  קיבלה החלטה אסטרטגית להתמקד דווקא בשיתופי פעולה B2B עם שחקניות סלולר גדולות מתחומים שונים ופחות בתחרות העצומה בגוגל פליי על משתמשי הקצה. בגזרת יצרני המכשירים חתמה סלטיק על הסכם שת"פ עם יצרנית טלפונים סינית גדולה (ששמה עדין לא הותר לחשיפה), כאשר יצרנים נוספים נמצאים בשלבי מו"מ. בגזרת האופרטורים חתמה סלטיק על שיתופי פעולה עם קבוצת אמריקה מוביל (הפעילה ב-12 מדינות במרכז ודרום אמריקה),וודאפון ו-Airtel בהודו ו- AIS (תאילנד), במסגרתם יתווסף כפתור שירות לקוחות של האופרטורים לשאר האייקונים במסך הבית. קבוצת מפעילים גדולה באירופה קרובה גם היא לחתימה על הסכם דומה. לבסוף, בתחום המדיה הוציאה החברה לפועל הסכמים אסטרטגיים עם Yahoo ו-ESPN שיעשו שימוש ב-Start כמוצר עצמאי לחלוטין (White Label).

שיתופי הפעולה הללו שנחתמו בחצי השנה האחרונה, עשויים למצב את סלטיק בעמדת הובלה ברורה תוך מספר חודשים, אך בחברה אינם מסתפקים בכך  ונמצאים במגעים עם שאר שותפותיה הנוכחיות להגברת יכולת ההפצה של Start. בד בבד בוחנים בסלטיק אפשרויות מוניטיזציה "עדינות" שאינם פוגעים בחוויית המשתמש. במסגרת שיתוף הפעולה עם Yahoo תחלוק ענקית התוכן והחיפוש את רווחיה עם סלטיק. גם שת"פ של מודעות מבוססות תוכן עם Outbrain עומד לצאת לפועל בקרוב.

מתחרותיה של סלטיק בתחום ה-Lock Screen רבות. בין הטובות שבהן ניתן למנות את Widdit, Everything.me, ו-Conduit הישראליות. מבחינה מוצרית, חברות אילו מציעות מוצר ברמה גבוהה וחסרונן מצוי בעיקר ביכולת ההפצה המוגבלת. רובן של המתחרים בשוק ה-Lock Screen עוסק בעיקר בשוק הפרטי ומתחרה על משתמשים פרטיים בגוגל פליי. לדברי ענר רבון, האיום הגדול ביותר בתחום מגיעה דווקא מכיוונה של פייסבוק, שהשיקה השנה את Facebook Home וזכתה לביקורות צוננות. במידה ופייסבוק תהפוך את השירות שהשיקה לכזה המתממשק עם גורמי תוכן נוספים (ולא רק פייסבוק), שוק ה-Lock Screen עשוי להשתנות קיצונית.

Leave a comment

Please be polite. We appreciate that. Your email address will not be published and required fields are marked