סיכום 2014 ב-Appstore ו-Googler Play

עוד שנה הסתיימה והנתונים מחנויות האפליקציות של אפל וגוגל מלמדות אותנו על הצמיחה העצומה בשימוש באפליקציות, מגמה שתימשך בשנים הבאות. הנה קצת נתונים – 

הן מבחינת כמות והן מבחינת שיעור גדילה – גוגל רשמה בשנת 2014 את הצמיחה הגדולה ביותר, בהפרש ניכר מאפל. לפניכם העלייה במספר האפליקציות בחנויות היישומים של גוגל, אפל ואמאזון:

number of apps in the store

העלייה בכמות המפתחים שהעלו אפליקציות לחנויות בולטת ביותר. מפתחים רבים נכנסו לשוק האפליקציות בשנה האחרונה, חלקם בגדול העדיף לפתח אפליקציות אנדרואיד:

number of developers in the store

הקטגוריות בעלות שיעור הצמיחה הגבוה ביותר ב-Appstore – כשתחום המשחקים מדשדש, תחום העסקים צובר תאוצה עצומה:

iOS categories

מן הצד השני, במכשירי אנדרואיד התמונה שונה לגמרי, ודווקא קטגוריית המשחקים מובילה את הצמיחה:

GP growth

ההבדלים בין החנויות בולטים מאוד, בעיקר לאור העובדה שמונטיזציה של משחקים דרך In-App Purchaes נחשבת לקלה ורווחית יותר באפסטור (שם כאמור הגידול בכמות המשחקים נעצר) מאשר ב-Google Play שם מודל הפרימיום עדין פחתו מצליח (ולמרות זאת משחקים הם הסגמנט המוביל בשיעור הצמיחה).

סביר להניח ש-2015 תאפשר לסגמנטים חדשים להוביל את הגידול בכמות האפליקציות בחנויות. יהיה מעניין.

 

 

 

Leave a comment

Please be polite. We appreciate that. Your email address will not be published and required fields are marked